Alla inlägg under oktober 2009

Av Ronny - 30 oktober 2009 08:32

nu är nya avelshingsten på plats...ser mkt fin ut..ganska lik gutten men det är ju elding på de båda..verkar vara en mkt trevlig o go individ...på samma buss kom oxå lilla global only..stoföl e: biesolo..jesper äger men hon får vara här med mina fölungar...foton o mer info lär väl komma..mvh ronny

Av Ronny - 28 oktober 2009 23:06

nu har brunte som bott i skåne sista fem åren oxå fått fara till de evigt gröna..började få problem att röra sig ovillig att kliva upp..men fick mkt fina sista år i skåne hos sussi..tack för det..mvh ronny

Av Ronny - 28 oktober 2009 20:51

idag fick Ravn Jahn sluta sina dagar...blev halt för två veckor sedan,blev bättre först men sen blev han ordentligt halt igen...var igår till boden på kliniken o röntgade benet..hade fått en hovbens fraktur...o när vi pratade med ägaren i norge beslöt vi att han skulle få sluta sina dagar här...nu i eftermiddags fick han vila....har nu fått nästan alla hästar skodda så nu blir det att träna..mvh ronny

Av Ronny - 26 oktober 2009 16:28

i slutet av veckan kommer den nya avelshingsten upp..kommer nog att gå över till semin...ska bara komma in o klara kursen...hingsten som kommer är eder..mkt spännande mvh ronny

Av Ronny - 25 oktober 2009 23:51

var o körde leo igår...mkt snäll o trevlig kille..var lite undrande över vissa saker i byn..har väl inte sett by vägar så ofta..idag åkte moe årvak hem till ägarna i skellefteå..kommer att sakna honom en del...men kände att jag inte kom längre med honom..väntar fortfarande på hovslagarna..en kommer på tisdag o en skulle ha varit för flera dar sen...mvh ronny

Av Ronny - 23 oktober 2009 22:47

kan bli lite oordning på hemsidan ett tag...har bytt webmaster..vill tacka britt för den fina sidan o väl utfört jobb under den här tiden...nu kommer susanne att ta över..lycka till..det är därför gästboken ligger nere...den låg på britts server...återkommer så fort som möjligt med den..årvak kommer nog att åka hem till skellefteå..känner att jag inte kommer nå längre med honom...mvh ronny

Av Ronny - 22 oktober 2009 23:18

tengil klarade premie loppet galant..tog en liten galopp men såg jättefin ut..grattis marianne...jag tog med mig melvin till jesper..får vara där o se om han kommer igång igen..tog hem leo..har pratat med en hel del folk o de flesta tycker att jag ska kastrera honom..han är snäll o fin..men de brukar bli mer hållbara som valacker...så det lutar åt att bollarna ryker...tror ju inte att man kan få ut honom som avelshingst trots den gedigna stammen...mvh ronny

Av Ronny - 20 oktober 2009 19:54

har inte fått hit nån hovslagare än...så hästarna står bara...börjar bli bättre ...igår hade jag en riktigt bra dag...var uppe hela dagen o även en sväng till stan...kanske tog ut mig för idag har jag inte orkat så mkt...andrus kom hit o tog blodprov på årvak..få se om det är /visar nåt..vet bosse ska till vitsand på fredag om jag orkar far jag nog dit med årvak..mvh ronny

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards