Alla inlägg under september 2009

Av Ronny - 29 september 2009 22:59

nu har märrarna fått komma hem från betet...kan tala om att det är vandrande tunnor som rör sig...blir nog att köpa hingsten...ska betala honom i helgen i stockholm..jag o ulf ska dit...trav..auktion...o hamburger börs är vad som gäller...vem vet det kanske kommer hem en unghäst oxå...mvh ronny

Av Ronny - 28 september 2009 22:49

mitt på dagen var jag till brännträsk o vi körde lilja..gick mkt bra...på em for jag till boden o hämta hem face...får vara hemma o vila nån vecka...på kvällen ringde jesper...lutar mer o mer åt att jag köper den fyra åriga hingsten..kanske blir klart i morgon...mvh ronny

Av Ronny - 27 september 2009 23:22

ja nu har aragon börjat sin resa mot danmark...kommer att sakna honom..hoppas han får det bra..digital har oxå farit..ska till eskilstuna...har haft en lugn o skön helg...gårdsfolket har varit på tur till lycksele även oscar var med..hämtar nog hem face i morgon så får han vara hemma o vila nån vecka..hade intressenter på leia igår verkade bli riktigt sugna..hoppas att det blir så ...där får hon det bra...mvh ronny

Av Ronny - 25 september 2009 21:52

förra gången jag körde årvak blev han rädd för en mc som kom upp bakom oss o la iväg en bit i sken...allt gick bra o han lugnade ner sig rätt snabbt...nu ikväll när jag körde honom fick vi möte av brännträsk carina o hennes häst herman...tänk er en smal skogsväg...ett ekipage med pullert o ett med maraton vagn..mitt i skogen...inte bra..carina ville sela av ...men jag tyckte att det skulle gå o mötas om vi bara fick hennes häst åt sidan...hade först provat backa med pullert...inte att rekommendera...sagt o gjort...vi backade in herman o vagnen en bit av vägen o tyckte att vi hade plats...det vi inte hade räknat med var att herman inte tyckte om pullerten...när den passera blev han rädd...o på något sätt tjorva han till det så han föll på sida o där låg han...vi fick lös en skackel o bakselen o sen kunde han sprätta upp...allt bra inga person eller häst skador men selen o skacklarna var/är sig inte lik...ja det var kvällens begivenhet...face blodprov visade visst en dålig diff...vet ej om han ska få medicin eller om det bara är att vila...kanske kommer hem ett tag då...har även kört melvin...kändes riktigt pigg o fin trots att han vilat ett tag...undrar om jag körde för hårt i pullerten...man funderar...har kanske ett projekt på g...inget klart men skulle det bli så kan det vara ganska intressant...fyra årig varmblods hingst med super stam o som har visat att han kan röra på benen...mer info om det blir nåt...mvh ronny

Av Ronny - 24 september 2009 23:03

nu är aragon såld..far på söndag...digital är nog oxå såld...far nog i så fall på söndag...face ska tas blodprov i morgon..får vi se vad som händer...lilja har farit hem för den här gången ...kommer kanske tillbaka en sväng senare...det kommer folk o tittar på leia på lördag...man kan ju alltid hoppas..vet andrus har varit o kollat tänder på oscars hästar o pilot...den sist nämnda var inge rolig att raspa..intressant häst tyckte vetèn...han tyckte även att melvins tidigare blodprov var inget att hänga upp sig på..det var för låga diffar...han kommer tillbaka till veckan o tar prov på årvak...tycker att han flåsar onödigt mycket ...trots att han jag tränat upp honom...mvh ronny

Av Ronny - 23 september 2009 22:36

face fixade inte 2140 idag...körde lite från början mot ledning...gick sen i dödens en kort bit innan han blev avlöst...men stanna efter 1600 m....ska ta blodprov..hade lite hög puls...digital nightmare tog inte ett rätt steg från start...sprang sen mest o bråka...men men bara bryta ihop o ta nya tag...har under veckan kört gutten o årvak i pullert...lilja har varit ut med matte o mig...sen har vi fått styckat o packat i frysen det vi slaktat...mvh ronny

Av Ronny - 20 september 2009 23:30

i helgen har jag fått slaktat ...alla tjurar är nu förpassade vidare o så skönt...marielle har ridit melvin o kalle o oscar har tömkört digital...mvh ronny

Av Ronny - 18 september 2009 21:32

face ska starta på onsdag i boden...spår 3 på första volten...2140 o patrik nygren kör...digital nightmare ska oxå starta...så det blir nästan som två till start ...huvva...har varit ut med lilja igen..gick lika bra som sist...o i morgon kanske jag får i hjäl några tjurar....jiipppiii...har pratat med berndt o han tycker bestämt att jag ska gå semin kurs så fort som möjligt....få se om det går o lösa...mvh ronny

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4 5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23 24 25
26
27
28 29
30
<<< September 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards