Alla inlägg under mars 2008

Av Ronny - 31 mars 2008 01:42

så har lille hunden junior blivit champion......precis som pappa....var till boden o ställde .han blev bäst i rasen,fick cert(det tredje)o blev bis reserv... inte illa pinkat...måste erkänna att det är uppfödaren som fixar den här biten tusen tack(länk finns på hemsidan-kennel paramour)annars allt lugnt börjar få lite res feber far ju utomlands på onsdag.mvh ronny

Av Ronny - 28 mars 2008 03:06

körde ett litet snabbare jobb med face i dag o han kändes jättefin o blåste inte så mycket när vi kom hem...få se hur långt bort han är...mvh rw

Av Ronny - 25 mars 2008 16:50

börjar nu vara pigg har lunkat igång hästarna igen o de känns mycket bra....prince kvalar nog om nån vecka o melvin är inte så långt borta han heller....men han ligger inte på plus hos tränarn i boden ...skenade visst ordentligt här om dagen.....

krut rutan får vila tills jag kommer från utlandet...face ska till boden...ina o kiwi får ta det lugnt medans jag är borta o går det som jag vill far nog grötta till ärf...får vi hoppas han blir kvar där...försöker få tag i bosse häst doktor ska försöka få han att dömma ut 2 åringen jespers ha det ronny

Av Ronny - 20 mars 2008 13:23

det går trögt o segt ska försöka ta mig ut med hästarna idag...var till naprapat ...o det knakade o sprakade en hel del..är mycket öm i musklerna....

GLAD PÅSK önskar vi alla i sjulsmark.

Av Ronny - 17 mars 2008 00:00

fick en bröstryggsupphakning förra söndagen.. inte att leka med...hela familjen ligger i influensa...hög feber,hosta mm-junior(den yngre vinthunden) har fått typ halsfluss har inte ätit eller druckit sen i fredags...fått penecillin i 2 dar....kalle o kiwi hostar...vill passa på att tacka anders j som luftade mina hästar i helgen o helena som hjälpt mig i stallet flera kvällar förra veckan....ärf var o prov red grötta ,lät jätte intresserade men har inte hört av sig ...så vi får väl se...hoppas det blir lite piggare till veckan vi hörs ronny

Av Ronny - 7 mars 2008 16:30

har varit till bosse idag grötta är fräsch i böjprov o såg fin ut men...han funkar inte i travet så han ska säljas...är nån intresserad hör av er....krut rutan är sprutad i båda framknäna o henne får vi väl se om jag betäcker nu i vår.....jespers två åring skulle varit opererad för ca ett års sen så nu måste hon röntgas kotor o sen opereras men prognosen är inte bra....det var nog allt han sa....mvh ronny

Av Ronny - 7 mars 2008 01:19

vi tar väl det tråkiga först kompis jonssons hästar smet från hagen i måndags kväll o en av märrarna gick omkull o blev redigt halt, det visade sig att hon hade brutit sönder i stort sett hela hasen så vet tog bort henne i onsdags...tänker o känner med hela familjen jonsson.....

ina har jag nu kört två gånger sen hon kom hem o det känns bara bra undrar om hon var/är less på banan....imorgon/idag kommer bosse häst doktor till vitsand ska dit med grötta o krut rutan o så jespers 2 åring,ska besluta efter bosse tittat på dem vad jag ska göra....rutan kan ju bli avelsmärr men grötta får jag fundera på lite grann.....mvh ronny 


Av Ronny - 1 mars 2008 03:27

melvin o prince blev kvar hos jesper är en bit från start men ändå roligt/skönt att han tyckte det var ide att lämna, ina har jag fått ta hem, nåt som inte riktigt stämmer med gumman o sen följde det med en coktail jet 2-åring men få se om hon får leva, ska ta med henne till bosse hästdoktor, har aldrig sett live en häst som kotar över på framkotorna som denna häst .....mkt synd....måste nu sova ska snart upp o iväg på begravning i jokkmokk.....mvh ronny

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards