Alla inlägg under april 2009

Av Ronny - 30 april 2009 23:03

har bara varit hemma o tagit det lugnt...var ut en sväng med lykke gutten...lika fin som vanligt...har kört melvin o face..i pullerten tidigare i veckan kändes bara fina...ska nog med face till vitsand till helgen...britt kör...mvh ronny


Av Ronny - 27 april 2009 12:34

ja då var man hemma igen...lite tråkigt att komma tillbaka till snön..men det har ju tinat en hel del...här hemma har oscar o lina skött om stället helt perfekt...duktiga ungar...kan nog fara bort mer o fler gånger:)...varennarn åker på slakt...bara att vänta till de kommer o hämtar honom...mvh ronny

Av Ronny - 25 april 2009 20:57

sitter o väntar på maten...har haft kanon väder fredag o lördag...strålande sol o över tjugo grader varmt...här har det börjat grönska o löv börjar att slå ut...saknar mina pållar oerhört...mvh ronny

Av Ronny - 21 april 2009 16:17

har tömkört varennarn...gick mkt lugnt o städat...ska åka bort torsdag till söndag..få se om jag provar honom när jag kommer hem...har även tömkört aragon för första gången..trodde jag skulle få nåt att bita i men icke...gick nästan som en gammel häst..mkt trevlig o snäll...mvh ronny

Av Ronny - 19 april 2009 00:01

idag var vi med face till vitsand..gick provlopp i 28s fart...britt körde...hon måste ha magiska fingrar...face kan inte starta med voltstart för han galopperar då men inte när britt kör...han gick iväg så stadigt o fint både i prov start o den giltiga ...fick gå i ryggar o ta i på upploppet...såg fin ut...o fick en perfekt styrning av kusken...yxbacka tengil gick i kallblodens två åring serie...såg mkt bra ut o skötte sig jättefint...bra jobbat marianne ( o ralf)...igår var oscar o picado på träning för kristina alderheim på grans...mkt duktig o sympatisk tränare...gick mkt bra för oscar o hästen...nu i kväll har jag varit ut med melvin o taurus i pullerten...melvin fick skritta mest men med lite mer tryck ...kändes ok...taurus körde jag ca en o en halv mil...fick lunka på ..lite tryck korta bitar i trav...känns bara bättre o bättre o starkare för varje vecka som går...riktigt roligt...mvh ronny



Av Ronny - 16 april 2009 21:35

igår hämta jag hit britt..hon böt skor fram på face...ska gå provlopp på lördag...idag har jag kört taurus...känns faktiskt bättre o bättre...oscar tömkörde/longerade face...gick visst riktigt fint...på em kom mo...oskars nya stjärna ...en mkt snygg o trevlig häst...få se vad som händer...på kvällen var jag, evamari o marielle ut o körde melvin i pullerten...det gick bara bra...han fick kämpa lite grann när vi alla satt på vagnen...i morgon ska jag skjutsa oscar på dressyr träning på grans med picado...mvh ronny

o

Av Ronny - 16 april 2009 21:35

Av Ronny - 14 april 2009 21:44

det har varit en hel del att göra...har kört hem över fem ton hö...hoppas jag klarar mig ett tag...även fått ett nytt spånlass..så nu är silosen full...har kört melvin o taurus...fortsatt fina...britt var hit i måndags så då tömkörde vi hennes rappis...gick mkt bra...oscar har köpt en häst...kommer upp i slutet av veckan..huka er ...nu blir han farlig på tävlings banorna...har även premiär badat i spa badet under påsk helgen...otroligt skönt o mysigt att få krypa ner där...mvh ronny


Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6
7 8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards