Alla inlägg under mars 2010

Av Ronny - 26 mars 2010 18:42

idag fick jag alla fyra ettåringarna verkade..de skötte sig riktigt bra..ioda visade upp lite mamma ina humör o viftade lite...oscar hade upp vet o vaccinera så då fick han kolla leia, hon hostar o snorar men inget som gått ner i lungorna, passa på o ge henne en b-vitamin spruta oxå...mvh ronny

Av Ronny - 21 mars 2010 18:02

det har varit en ganska lugn vecka..knogat o kört face o leo..skottat en hel del snö..kommer det mkt mera så vete fan var man ska stoppa det..ska kolla nu till veckan med asvt om det blir nån mer semin kurs...man hoppas ju...mvh ronny

Av Ronny - 15 mars 2010 19:32

idag blev melle trea i sk..gick 28,8 1640 på vinterbana..tackar jesper för ett otroligt jobb..själv var jag till maria i vitå..årliga sprutorna för lilla tindra..sprutorna gick bara bra..det var före vi var lite oense..hade nog tur att hon bara "bumpa" o inte slog ut o sen passa hon på att ge mig ett litet bett..söt som socker...mvh ronny

Av Ronny - 13 mars 2010 02:12

idag har jag varit till edet foder o farm o hämtat ett års hingsten Beach Rider..e: ride the night  u:beach babe...en mkt snygg o välväxt ett åring...bilder kommer ...var ganska tuff när jag släppte ihop honom  med ioda men tji fick han..ioda har nog ganska mkt av mamma inas humör..så han jagade ut nykomlingen...släppte då ihop rider med kalle o det gick mkt bra..får prova i morgon o ha ihop små hingstarna igen...har även kört face o leo..båda gick mkt bra..i låga farter/motion..mvh ronny

Av Ronny - 11 mars 2010 14:57

på måndag startar melvin i sk..tränarn tycker han känns fin...så vi får se...face har jag börjat lunka lite smått..för tidigt o säga om medicin har hjälpt...eder har jag haft i pullert två gånger , går mkt bra men kan bara köras korta turer,tycker det är lite jobbigt o dra ekipaget...gutten körs nu oxå..stretar på som vanligt..leo har jag satt helstängt på o han blev mkt bättre inte lika hoppig o tittig kunde slappna av i traven..i morgon hämtar jag en ett årig hingst från boden ..ska vara här som sällskap till ioda o så ska jag tömköra o börja ha i vagn...de får nog gå på bete tillsammans oxå.. mer info senare..mvh ronny

Av Ronny - 7 mars 2010 12:28

igår fick jag märrarna verkade..även princessan som inte skulle gå o lyfta  hovarna på..tusen tack ralf...o även marianne..idag blir det ett besök på peab travet..kan ju fara när jag inte har nån starthäst :)...mvh ronny

Av Ronny - 5 mars 2010 13:57

har totalt glömt att skriva in här att melvin startar i ume idag..han blev 4a..fick visst gå i dödens mesta delen av loppet ..kusk o tränare o naturligtvis ägaren mkt nöjd...nu har det ordnat upp sig med familjen..ulfs sjukdom, den i ryggen o även den i magen har inte blivit värre..o det är vi mkt glada för..susanne var på skiktröntgen förra fredagen o så ringde de redan på måndag ..så då var det otroligt jobbigt men det visade sig att det inte var nåt som var farligt..så hon är fullt frisk..säger som tommy ..nu är vi uppe på vägen igen!! mvh ronny

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards