Alla inlägg under maj 2011

Av Ronny - 25 maj 2011 22:58

det gick bra med valle i sk idag..är mkt nöjd..tur att man inte tog med nån fler häst ganska fullt i uteboxarna när det var premie o kval...mvh ronny

Av Ronny - 24 maj 2011 14:11

bella var hit i söndags o red valle,leo,eder o hjoggstjärna..mkt duktig tjej o vilken tur jag har som fått hit henne...idag på fm for scharigo till vännäs o sin nya matte..känns som det blev helt rätt..önskar de lycka till...blir nog skellefte o provlopp med valle i morgon..mvh ronny

Av Ronny - 19 maj 2011 12:10

scharigo åker ner till vännäs..där kommer han att få det mkt bra..har varit till skellefteå ..ladylike gick i trettis fart 2140 o trava riktigt bra...vallle var ut i tjugofems provlopp..skötte sig riktigt bra..skönt...mvh ronny

Av Ronny - 15 maj 2011 10:40

vaknade inte förra lördagen så det blev inget vitsand...far nog ner till skellefte på onsdag istället...valle o ladylike har fått springa gamla brännträskvägen  ...lite uppför i ca 2 km ..tar det bra..körde även ett snabbare jobb med valle här hemma ...behöver mer fart...karin har varit ut i veckan så då har vi plågat annemi..fi fn vilken fin häst det är...i fredags var vi ut på skogstur ..jag o scharigo, bella o hjoggstjärna , o karin lånade poppe..gick riktigt bra..idag kommer det en från umeå o tittar på scharigo..hoppas hoppas...sätter i gång leo nu ..har gått i hagen en vecka sen han blev sprutad så han får en lugn start..här uppe har vi ett underbart väder..man glömmar bort att det fortfarande bara är mitten av maj o att det är ganska surt i skog o mark ännu...men det är härligt ...mvh ronny

Av Ronny - 6 maj 2011 21:05

glömde det viktigaste när jag skrev förra gången...ioda klarade sitt prem igår..gick 2.02..mkt bra så här tidigt på året tycker jag...var lite spänd första varvet men såg bara finare o finare ut ju längre loppet gick..är ganska fantastiskt att denna lilla varelse som man har fött upp med flaska visar såna farter så tidigt..naturligtvis beror det stor del på tränaren oxå..jesper nilsson har gjort ett kanon jobb som vanligt..mvh ronny

Av Ronny - 6 maj 2011 17:31

var ner till skellefte i onsdags med valle..per g körde..gick ganska bra..runt 1,25 full distans..i torsdags var jag till boden o visade upp eder o delade ut priser, både mitt pris o även priserna från sleipner..eder skötte sig mkt bra o visade upp sig från sin bästa sida o loppet vanns av en avkomma till ....eder.. i årsdebuten gick helge 29,9 i hans femte start..mkt fin kille faktiskt rätt lik sin far...idag har jag varit till vitsand med leo..bosse hästdoktorn böjde igenom honom o han åtgärdade vänster framknä..om jag vaknar o orkar ska jag nog tillbaka på vitsand i morgon..tänkte ta ut valle i provlopp..mvh ronny

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards