Alla inlägg under maj 2009

Av Ronny - 31 maj 2009 18:27

har betäckt första stoet med gutten...duktig som vanligt...aragon har varit i vagn o gått vägen runt oss...trevlig lugn o fin...har fått in en 3 årig nordsvensk märr som jag ska köra in...spännande med lite äldre hästar...få se  var vi hamnar...ungefär så är det mvh ronny

Av Ronny - 29 maj 2009 12:15

har praktikanter i två veckor...mkt duktiga tjejer...har provat på det mesta...en utav dem kanske tar ina som ridhäst...tror att det kan funka o jag blir mkt glad om hon får leva...har inte kunnat förmå mig till att ta bort henne...lille ioda har nog fått lite välling i lungorna...början till lung inflammation...går på penecillin...praktikanterna har ridit o kört nästan alla hästar...lykke gutten fick sitt första sto för säsongen...har inte brunstat än..men det rör på sig...alma har jag betäckt idag med ravn jahn o det gick mkt bra...var riktigt flörtig o fin..face har blivit halt vet inte riktigt var...får vänta till bosse hästdoktor kan komma...skrittas o får vara ute o röra på sig får vi se...det funka inte för oscar i skåne sitter på tåget på väg hem...mer info sen...ja det var väl veckan som gått...ha det mvh ronny

Av Ronny - 23 maj 2009 23:05

nu ikväll for oscar på praktik i skåne hos jan brink...han o terese åker tåg ner...mkt roligt o spännade hoppas de får en riktigt trevlig upplevelse...har gjort lite grön hagar  idag...i morgon kommer nog första stoet för säsongen..skitkul...mvh ronnu

Av Ronny - 22 maj 2009 15:53

det går riktigt bra med båda fölungarna..vi har dragit ner så liten eller yxbacka ioda som han ska heta får 7 ggr om dygnet så det är ganska lugnt...lyckas fölunge..yxbacka leia...är piggare än fn själv..tror mamma kanske är i nån brunst verkar vara lite lös i magen...har kört melvin face o taurus under veckan...melvin fick gå jobb på risberget...känns piggare o piggare...face var jag bara ut o rörde på..lunka gamla brännträskvägen...känns nästan för pigg...stod på bakbenen två gånger...taurus har jag kört i pullerten känns bättre o bättre men har tvär magrat av...så jag tar det lite lugnt med honom....ina lever än ...känns mkt tråkigt att ta bort henne...så är det nån som vill ha en häst som är mkt bestämd att rida o köra ...tog inte hand om sitt föl så hör av er ...mvh ronny

Av Ronny - 17 maj 2009 00:54

hinner faktiskt göra annat än mata o passa fölungar nu...har kört heat med melvin o face i veckan...melvin behöver lite mer jobb o träning ...face är nog bara att starta har nog aldrig känt honom så bra hemma...har varit ut med taurus o kört pullert..perfekt att köra gamla brännträsk vägen säkert två km lätt uppför o så kan man ju bromsa neråt...har gjort om hagar idag,så nu går nästan alla på bakgärdan o kan noppa lite gräs...förresten igår var britt o hämta hem hennes ett åring..ska väl på träningsläger o som sällskap till gulla nu när hon ska ta det lugnt i hagen...blir visst tokig när pilo körs...jag o gutten råkade ut för en liten olycka idag...körde för nära våra postlådor nere vid vägen...tre stycken på en ställning...skramlade ganska bra när de for i diket så till o med gammeln tyckte han skulle skena i galopp en bit inte alltför långt dock...blev väl jobbigt...så det kan gå....mvh ronny

Av Ronny - 15 maj 2009 17:25

Nu alla som vet vad jag menar med denna syn..........


Helvetet har frusit o det ordentligt!!!!!!!

Av Ronny - 15 maj 2009 01:42

tycker att lycka fick ett otroligt fint föl...rejäl o kavat..o lycka är ju en otrolig mamma lite synd att man inte hann vara med så kanske liten hade kunnat få en ny adoptiv mor...men tycker ändå att lycka visade vilken sund o fin märr hon är ...när det är lugnast o tryggast fölar man o ingen som springer o stör eller bryr sig...ina var ju duktig även på det sättet o det känns ju bra för mig...ingen var o störde eller brydde sig så att hennes moders känslor inte kom-fanns är ingens fel...sen är ju det aldrig roligt att fatta svåra beslut...såg ju på en gång att det inte funka o provade ju ett tag med ina men hon skulle ju bara mosa fölungen o tyckte då att jag hade 3 alternativ...lämna de där o låta naturen ha sin gång...att ta upp veterinär o ta bort både föl o sto eller ta ut fölungen o ge den flaska..åtminstone då tills lycka fölat...har ju provat med amma tidigare(lycka) o hennes mage blev ju inte som den skulle...så det är jag lite orolig för...nu tyckte jag även att det gått lite för många dar mellan ina o lyckas fölningar...liten har ju lärt sig med flaska o tycker faktiskt om sin nya mamma...så jag tror att det skulle bara bli en stress sitaution som ingen mår bra av dessa beslut grundar jag på min mång åriga erfarenhet o efter mitt eget sunt förnuft som jag faktiskt måste lita på..sen vill man ju inte att sånt här ska hända men naturens lagar styr man inte över om än de är ganska konstiga o man förstår dem inte alltid...måste ju tacka oscar susanne o kerstin som ställer upp i vått o torrt..tusen tack o många kramar   mvh ronny


Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13 14 15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards