Alla inlägg under maj 2009

Av Ronny - 14 maj 2009 12:25

jag kollade lycka efter litens sista mat tur efter fyra i morse...var hur lugn som helst inga tendenser till fölning...tji fick jag.. klockan sju när oskar kom ut hade hon fölat...ett litet fint,brunt sto föl med en en liten stjärn... mvh ronny

Av Ronny - 13 maj 2009 13:47

det går hyfsat med liten...äter som en häst...mkt pigg o alert..har provat låta ina träffa honom men hon uppför sig lika illa o han blir bara rädd...trivs bra med sin lilla mamma...som vaktar honom med sitt liv...försöker äta upp hästen i boxen brevid hon får ju förstås stå på bakbenen för att ens kunna kika över...mvh ronny

Av Ronny - 12 maj 2009 14:38

var tvungen att ta ett beslut med ina o hennes föl...hon ville inte veta av det ...anföll med tänder o bakben...stackarn stod bara i ett hörn..så jag tog beslutet att föda upp honom med flaska åtminstone till lycka fölar...får prova o se om hon tar hand om två fölungar...just nu är alma inne med fölet..hon vaktar inte som sitt eget men hon anfaller honom inte...ina får vara kvar åtminstone till imorgon så mjölkar jag ur det lite rå mjölk men sen får hon fara till himlen mvh ronny

Av Ronny - 12 maj 2009 07:55

ja i natt fölade ina...o det blev en svart hingst...får se hur det går...hon är ingen snäll mamma   mvh ronny

Av Ronny - 11 maj 2009 08:16

igår var jag ut på lång tur med gutten..både jag o han mös i det fina vädret..var även ut med melvin en trevlig tur...jag tömkörde aragon o började vänja honom vid vagn o allt gick bara bra...trevlig kille..inga föl än..lycka håller på att sprängas...otroligt stor om magen...ina är inte lika stor men har samlat på sig mer vätska...nu börjar det roliga o intressanta...mvh ronny

Av Ronny - 10 maj 2009 01:39

jag o oscar skulle fixa mat själva igår ....naturligtvis far man o köper mat....sen tog vi en liten omväg hem...vi for o hälsa på tengil o lyrik i lillpite...otroligt snygga hästar..undrar vem som fött upp dem...idag har jag orkat ut med face o taurus i pullerten gick bra båda två...ska försöka orka ut med melvin o lykkegutten imorgon...mvh ronny

Av Ronny - 7 maj 2009 18:45

trodde jag skulle bli piggare...men så blev icke fallet blev bara sämre...blir nog ingen ny häst...orkar inte med nån mer...börjar röra på sig med hingstarna...rösäter var o tog cem prover i veckan..det knogar o ringer nån...jättekul..mvh ronny

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13 14 15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards