Alla inlägg under september 2008

Av Ronny - 29 september 2008 18:49

yxbacka tengil var på unghäst visning igår söndag...blev 2:a bästa ett års hingst fick 77 poäng ...klass 1 o skådepenning... inte nog med det ,han blev även vald som publik favorit...stort grattis till marianne...det är en pärla....

har haft hästar inne i nya stallet"ute stallet" verkar funka bra...britt har varit o kört melvin idag...tror det gick bra hon verkade nöjd...o melvin ochså ...tror att det blir bra när han får komma till henne...face blev 7a i norge igår satt visst fast med krafter kvar...mvh ronny

Av Ronny - 29 september 2008 18:48

Av Ronny - 27 september 2008 00:02

nu är alla tränings hästar skodda...o till veckan far melvin till britt....kindly känns lite kantig igen tycker hon skjutit iväg bak den märren blir nog stor...stormy är pigg o het ...som vanligt...chippen har satts igång försiktigt skrittas mest o lite lunk...han tycker han kan springa fort på en gång...nu är vi snart färdiga med ute stallet blir kanon...face startar på harstad i norge på söndag ..vet inget om motstånd ..så det blir spännande..ska själv till boden o kolla på unghäst utställning på söndag ...tengil ska visas...håller tummarna...sen till nästa helg blir det lite semester ska ner till stockholm o titta på kriteriet o fara på auktionen...mvh ronny

Av Ronny - 20 september 2008 17:23

är så gott som klar inne i stallet...så nu ska utestallet ställas i ordning...tar sin lilla tid o framför allt när mats kör sönder mina verktyg...fick fara akut till lule o köpa en ny borrmaskin...en kompis till oskar var ut o masserade chippen igår...han var mkt öm o stel mest på höger sida...men han svarade bra på massagen så det finns hopp...väntar på hovslagaren...melvin o kicki har tappat skor o är gammel skodda...kommer nog i morgon...mvh ronny

Av Ronny - 19 september 2008 22:04

Här är vargen som nu pryder vänster skulderblad:


Av Ronny - 15 september 2008 22:07

verkar aldrig bli klar i stallet ...det är en massa småfix som kommer till hela tiden...tur att jag har oscar o britt som hjälper mig med hästarna....på tal om britt...det blir kanske så att hon tar melvin till vitsand här i oktober...passar ju bra...men ägaren är lite fundersam..absolut inte på britt men sist jag skickade iväg en häst till en "kompis" kom ju hästen aldrig tillbaka...vi hittade ju honom när isen gick....var ju en pärs både känslomässigt o pengamässigt...

idag har jag skjutsat oscar o grötta till grans...så oscar fick rida sin egen häst på lektion...fy f---n vilket jobb grabben har gjort...gröt går ju som en dröm....tror nog att det var flera som tappade hakan där....skitkul...nu fick dom visa upp vad de kan ...tack för inlägget lotta ...men det är svårt att lära gamla hundar sitta.....mvh ronny

Av Ronny - 10 september 2008 21:31

Nu håller stallet snart på att bli klart! Det snickras och målas för fullt där ute. Ronny och Mats gör ett kanonjobb med allt. Lyckliga hästar kommer det att bli när allt står klart!


Jag tragglar på med sysslorna och mina egna hästar ( Ja! Jag måste ju nämna mina guldklimpar ;) ). Det är kul att jobba och utbilda dem efter egen maskin. Jag är själv förvånad att jag klarat av att stå på egna ben och gå min egen väg för att komma dit jag är idag med dom! Och jag har mycket kvar att lära!


Har förhoppningsvis med en av hästarna på lektion till veckan, om jag nu lyckas vara snäll i några dagar. Lite lat och jobbig är man ju som ungdom... Vi har haft kul åt denna 2 timmars körlektion i skogen som vi hade i veckan. Min hals tog stryk av allt surrande, men reaktionen på allt mitt prat ligger ju ute på nätet redan, så jag hade inte så fel med vad jag trodde ;) 


Det är dock synd att personer som man tyckte var trevliga ska vända ryggen till och trycka ner ens resultat som att det inte vore något värt. Som man säger, det man klagar på hos andra, är sånt man inte lyckas göra själv!


Hingsten har börjat inse att säsongen är över, han står nu mest och ser snygg ut i hagen. Nu till helgen blir det att plocka ner sommarhagar och bygga nya vinterhagar. Tråd och tråd igen, man blir ju lite snurrig!


Mvh / Oscar

Av Ronny - 8 september 2008 12:42

har fått förfrågan att ta hit en hingst som sprungit in ca 6 milj...vunnit lopp varje år från 3-15 års ålder...om allt klaffar kommer den hit efter jul mer info mm senare...tror att hästarna har smittat ner mig med hosta...gubben är inte kry....o ni vet ju hur killar är vi är sjuka....mvh ronny

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards