Alla inlägg under september 2010

Av Ronny - 28 september 2010 22:09

har gjort nya vinterhagar på framsidan...har nu fem hagar där med järnhagen inräknat..syster o uffe har kommit hem..haft det skitbra o sett otroligt mkt...karin o mats var ut i helgen o då fick jag upp fästen på finkan så nu kan jag ta med mig airtrottern när jag ska köra fort, de tog även med sig pv´n , så mats kan skruva o fixa i sitt garage..otroligt att man har sånt folk omkring sig..bockar o bugar...red face igår..gick mkt bra...var ut en sväng med annemi idag..oj vilken fin häst...leo känns jättefin men melvin är inte ok...mvh ronny

Av Ronny - 24 september 2010 21:19

min duktiga häst blev tvåa idag..blev slagen på mållinjen...vi ska prova o balansera om henne till nästa start..så då får de nog passa sig...mvh ronny

Av Ronny - 24 september 2010 00:53

det är lite upp o ner med hästarna just nu...face kändes usel o hade hög puls,så han ska inte starta i morgon...melvin känns inte riktigt ok..bra i travet men ingen go...valle är lite knackig...men leo känns mkt bättre o var riktigt fin så även hjoggstjärna när jag körde henne igår..hoppas hon sköter sig imorgon...mvh ronny

Av Ronny - 21 september 2010 20:25

hjoggstjärna startar på fredag i boden i ett treåringslopp...har hon bara tagit förra loppet bra o hon sköter sig ,kan hon nog ta en plats..face ska ut i ett monte lopp samma dag..spännande..galopprisk pga spår 1...mvh ronny

Av Ronny - 21 september 2010 20:18

igår hade jag hjälp i stallet av tanja...hon körde scharigo o sen tog vi ut face i pullerten o leo på släp..tänkte att leo skulle studsa o leva om men gick där mkt snällt...tack tanja för hjälpen...sen red jag ut med annemi för första gången , det gick bra..trodde inte annat heller..det enda som hände var att jag tappade min telefon..som sen återfanns inlämnat i ett hus efter vägen..tack för det...idag har jag skjutsat karin o spirit på atg kliniken i boden..hon fick spruta kota o hovled höger fram..hoppas hon blir bra nu...tog även med mig melle så jesper fick köra ett jobb...behöver mer snabbjobb, blev ordern av tränaren...mvh ronny

Av Ronny - 19 september 2010 21:47

loppet gick lite för fort men hon kämpade riktigt bra.. sänkte sitt rekord med nästan en o halv sekund  till 34,1...en mkt nöjd husse..mvh ronny

Av Ronny - 19 september 2010 11:45

hade bestämt mig att de flesta hästar skulle ut o röra på sig igår...körde hjoggstjärna lite lätt i o med hon startar idag...sen var det valle leo hade även tänkt köra scharigo o gutten karin skulle rida eder så då var det bara annemi som oxå skulle ut en sväng...ja ja som ni förstår blev det lite som det vart...när jag kört hjoggstjärna satte jag in henne i boxen ,såg då att hon hade slut vatten...drog ut slangen slog på den o sen måste hjärnan(om man nu har nån) tagit semester eller nåt...jag gick in..drack kaffe o åt..satt o surra med karin o maria..vet ni hur mkt vatten det kan bli i ett stall på inte fullt två timmar...jag vet..tusen tack karin för att du hjälpte mig ...guld värt...hann ut o köra leo o valle o karin red eder ..de andra fick vara...sitter nu o är nästan på väg till boden  då hjoggstjärna ska starta ..den stackarn..har haft två ganska fina proppar men på den ena anmälde jag inte alls o på den andra blev det nåt stul..så nu ska hon då starta i ett mkt bra lopp..alla på tilllägg springer runt 30 eller under det..inte kul..mvh ronny

Av Ronny - 12 september 2010 20:25

glömde att skriva om valle o leo banjobb..trodde jag gjort det tidigare..de gick mkt bra..kanske att jag körde lite för fort blir lätt så när man vill kolla av dem..men de verkar då ha tagit det bra..mvh ronny

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards