Alla inlägg under februari 2008

Av Ronny - 28 februari 2008 02:13

nu har jag fått tillbaka finkan från rep så nu på fredag ska jag upp med melvin o prince till jesper få se om han vill behålla nån nu...hoppas....på torsdag startar anders o monica...håller alla tummar för minna...ska nog dit o kika

grötta körs nu i lastvagn ser ganska kul ut den minsta hästen o den stora vagnen....rutan får ta det lite lugnare måste nog till bosse hästdoktor...mvh ronny

Av Ronny - 22 februari 2008 22:14

se där så det kan gå....trodde jag slagit av vattnet, men icke,så när jag kom tillbaka efter ett bra tag var halva stallet vatten fyllt....inte kul...fick ut det iallafall, så nu är golvet i halva stallet städat.....

annars knogar det på som vanligt.....mvh ronny

Av Ronny - 19 februari 2008 10:40

nu är det som det brukar....nu huserar man fritt igen...men måste säga att praktikanterna har varit duktiga o hjälpt mig mycke under de 2 veckor de var...tack för det....melvin går jobb, inga snabba farter men känns bra.prince blir bara bättre o bättre få se om han får fara till boden snart...face lunkar på får nåt litet jobb då o då men han ska ju inte starta förrän det blir riktig sommarbana, grötta o rutan stampar på ...rutan känns väl lite bättre än grötta men då är hon ju mer o längre tränad, ingen utav dom travar riktigt rent än men vi får hoppas att det kommer.....kiwi slutar det aldrig att jävlas med nu är hon som en stock i ett framben...vet ej vad det är ....mvh ronny

Av Ronny - 14 februari 2008 23:37

idag har jag o praktikanterna varit på besök i boden, hos jesper träffade vi yxbacka anny o så bodbäcks ina förståss sen var vi till stall wf o tittade på deras fina anläggning. hovslagaren har varit o skott rutan o kiwi, så nu provar jag att sätta igång kiwi igen få väl se om hon bänglar nå mer......mvh ronny

Av Ronny - 12 februari 2008 22:01

grötta har varit ut med lastvagn o det gick bara bra, är verkligen en positiv o trevlig häst. praktikanterna körde rutan o så var vi ut med gutten.

Av Ronny - 11 februari 2008 22:34

idag har praktikanterna fått vara o trava med prince o face jag själv körde melvin vi var väl ute drygt en mil...gissa om de var nöjda ...krutan o grötta rids nu för fullt o det går bra.imorgon ska vi prova grötta i lastvagn o även köra hingsten med den.....mvh

Av Ronny - 8 februari 2008 01:32

först när han kom var han full i mask o sen blev han lite snorig inte nog med det praktikanterna upptäckte igår att han är full av lus.....så idag är han badad med ohyra schampo o klippt....han har det inte lätt den lille.....mvh ronny

Av Ronny - 7 februari 2008 00:54

nu har praktikanterna ridit igenom alla hästar....o alla lever....en sken tur genom byn blev det...red melvin med delat gummi bett.....men jag måste säga att de är skit duktiga....foto kommer senare....mvh ronny

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards