Alla inlägg under mars 2009

Av Ronny - 30 mars 2009 22:07

tror det börjar bli vår...alla börjar tina fram...hade en hel del främmande i helgen som man inte träffat sen i höstas...jättekul...taurus var ut en sväng o reds i lördags...allan o gutten kördes i söndags...peggy for även till finland o sin nya ägare ...måndag morgon var jag upp till boden med allan...ska vara där ett tag...hoppas han funkar där o ...har varit ut o kört melvin o face i dag...melvin fick gå lite hurtigare...var inte så slö som jag trodde han skulle vara...kanske husse behöver sitta där bak...face fick gå i pullerten o han gick bra...mvh ronny

Av Ronny - 26 mars 2009 20:37

idag har jag kört lykke gutten ...körde även jobb med face...känns riktigt fin...är nog inte så långt från start...spirre hovslagare var hit o verkade åringarna..gick bara bra...skodde om taurus bak...på vet bosses order...värmer mig ett tag o far ut o kör melvin senare...ska bara ut med pullerten en sväng...har hämtat oscar o picado från grans..slut på friden...mvh ronny

Av Ronny - 24 mars 2009 16:27

melvin tog en peng i sk igår...vi tyckte han såg lite slö o tråkig ut...kusken tyckte att han var lugn o fin,travade bra...så nu ska vi mixtra lite med utrustning o se om vi kan få han lite piggare...körde face ...pigg o alert...mvh ronny

Av Ronny - 22 mars 2009 20:12

oscar o picado är på grans denna vecka...hur ska jag klara mig....har kört taurus fick lunka lite o prova lite tryck i skritt ...verkar ta det bra...var även ut med allan...oj oj vilken häst...säger jag bara...ska till sk i morgon o starta melvin ...har redan ont i magen...hoppas han sköter sig..o kan ta en slant mvh ronny

Av Ronny - 21 mars 2009 14:43

yxbacka lyrik är nu såld...köpare är marianne olofsson i lillpite...äger även yxbacka tengil...lurvas blir kvar nån vecka till sen far han till lillpite för lite ensam träning...ska försöka att få ett bete till de tre ettåringarna  i sommar...mvh ronny

Av Ronny - 20 mars 2009 17:22

allt var ok hos bosse hästdoktor...så det blir start för melvin i sk..på måndag...taurus under huds blistra vi i v bakknä...mvh ronny

Av Ronny - 20 mars 2009 01:52

hade en riktigt dålig dag i onsdags...orka bara ut med hästarna o sen var det sängläge resten av dan...ont i huvut o i kroppen...torsdag var jag bättre...körde taurus i pullerten...höll på sluta illa...när jag skulle ta av vagnen fastna tömmen i skakeln...o vagnen drogs med orka knappt hålla ekipaget...har blank is hela gården...men men det sluta ganska bra...han verka då inte ha blivit rädd för vagnen...körde även allan...han gick sina första heat...har bara kvar lite is på en del vägar men fick ändå ihop ca 600 m rakt o slätt...gick fyra heat...kändes riktigt bra...bästa två åringen jag har  kört i allafall...var sen ut med gutten en lång lugn tur i pullert...gick bra som vanligt...återkommer  senare med resultat av bosse häst doktor...mvh ronny

Av Ronny - 17 mars 2009 21:23

det  gick relativt smärtfritt i vitå ...tindra var lugnare än förut...pratade samtidigt med vet stefan rösäter...o han blir nog "min" veterinär i sommar...det blir skitbra...han har ju mkt erfarenhet av avelsgöromål...har varit o kört face...gick mkt bra som vanligt...mvh ronny

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards