Alla inlägg under december 2007

Av Ronny - 29 december 2007 07:50

yes nu är julen över kanske man kan få lite ordning på tillvaron nu.

grötta läkte fint men det har tagit ganska hårt ändå,har magrat ganska så mkt, men blev ganska nöjd igår när han fick sällskap i hagen jag släppte in prince i hagen o till min stora förvåning var det lugnt efter ett kort tag åt de tillsammans från balen......annars händer det inte så mkt, en tråkig incident blev det när en av mina vinthundar fick tag på en av kattungarna,den katten lever inte.......ha det mvh ronny

Av Ronny - 23 december 2007 11:10

alla som känner mig vet att det är ingen ide att komma ringa eller att försöka få tag i mig på morgonkröken brukar sova till mitt på dan men sedan då köra häst på tidiga morgontimmar mellan 1 o 3 men nu har det hänt nåt. kan inte sova på morron när klockan är 10 är hästarna ute o staller mockat undra om jag längtar efter tomten eller........har nu otroligt dåligt att köra på man kan bara fara ut o lufta hästarna mycket tråkigt o nu blir det ju julmiddagar mm så de kanske får vara några dar.....vill bara önska alla som hittar hit o alla andra förståss en riktigt god jul mvh ronny

Av Ronny - 20 december 2007 08:42

nu håller dom flesta fina vintervägarna att tina bort.....inte kul.

grötta läker ihop fint, tycker redan att han rör sig bättre(inbillning?)....

3-åringen jespers far nog till boden på fredag, känns bara bra, hoppas hon håller ihop nu har lite problem med sina ben.prince har fått börja röra på sig, verkar som pine chip lämnar lite tittiga hästar de två som jag har nu kan helt plötsligt stanna för vad som helst... skit kul...han känns lite sned, så det får jag nog jobba lite med annars verkar det vara en travare......

melvin får vila till bosse hästdoktor kommer upp.face lunkar på ute i skogen,verkar tycka om det.

om nån läser detta o känner sig ha lite tid o intresse skulle jag behöva nån som kunde komma o rida nån gång i veckan det finns minst två hästar som skulle må bra av det men då jag bor ute i sjulsmark behöver man nog ha bil o körkort,finns intresse skriv i gästboken.......mvh ronny.ps äter tårta idag syster yster fyller 51 hipp hipp....ds.

Av Ronny - 14 december 2007 00:47

ja nu har grötta blivit en det vet andrus var hit idag o kastrerade honom, gick bara bra hoppas att det läker ihop bra o inga infektioner......

har nåtts av ett rykte att en av mina fd hästar har farit till de evigt gröna...mkt synd snygg stor o mkt trevlig häst som jag köpte upp som 1,5 åring o sålde som 5 åring tänker på henne o de som ägde henne......

annars lunkar vi på som vanligt positiva vibbar från boden om bodbäcks ina

är visst snäll i körningen nu o ska väl börja fart tränas efter jul även den sålda yxbacka anny (e lykke gutten) är de positiva om.jag måste ha ut vet igen grötta har vargtänder som måste bort,blodprov på märrarna för dräktighet o den årliga kontrollen av tänder mvh ronny


Av Ronny - 8 december 2007 12:35

yes nu lyckades jag komma in här igen.har lite problem att komma in på bloggen.nu har jag bestämt mig för att kastrera lill hingsten vet kommer på torsdag till veckan,ska kolla tänder mm.

det har inte blivit så mkt kört de senaste dagarna först klibbsnö o sen en massa regn,får hoppas att det blir kvar is på vägarna så man kan träna som man vill.....det står ingenstans på hemsidan om vilka hästar som varit hos mig på konvalenthem men kan nämna nån här , owen hornline-spricka i bakbenet, hjalmar b-böjsena startade sen har lämnat gården men fick problem i andra benet.ato boldon-köpte jag av yeager o beck o träna en vinter innan han såldes till boden, face the excalibur-är ju min ännu men han kom hit i januari med en gaffelbandsskada o har ju vunnit ett lopp i höstas just nu har jag även prince of tides-gaffelbansskada,har tänkt träna upp honom o sedan försöka sälja .

Av Ronny - 3 december 2007 04:07

kollar bara om detta funkar.nu har lykkegutten kommit hit för att göra en massa ston lyckliga , hoppas vi, han verkar vara en mkt trevlig o snäll liten gubbe.prince o melvin får ta det lite lugnt, melvin är uppsmörjd efter sommarens bravader o prince vill jag gärna ha lite bättre väglag för innan han kan börja tränas.grötta han knogar på just nu kan han knappt trava bara skuttar o galopperar har nog bestämt mig för att han ska bli valack.

jespers märrar som är här tränar på ganska bra så snart får nog den ena fara hem till boden o gå lite banjobb

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
December 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards