Alla inlägg under februari 2009

Av Ronny - 28 februari 2009 16:22

glömde skriva att jag ÄNTLIGEN har fått hem en lastbil med spån...har väntat o väntat...natuligtvis hann inte traktorn bli färdig..är på lite små rep i ersnäs..men tompa fixa hit en traktor så spånet är inne nu ....känns som man vunnit på lotteri,,,,mvh ronny

Av Ronny - 28 februari 2009 16:11

hästarna blev vaccinerade i tisdags så de har vilat nån dag....men det har ändå varit full rulle...melvin starta i torsdags o blev femma...tog sig en liten galopp men avslutade ruskigt bra...o.a. lindqvist var nöjd...gulla blev trea gick utan galopp o skötte sig perfekt...efter loppet följde melvin o gulla med mig hem ...de ska stå här ett tag...så nu får britt vara o slåss med mig o oskar....pratade med jesper...tar nog in mini o testar henne nån vecka...funkar det inte så kanske det blir himlen...vill inte ha tillbaka henne om han inte tror hon funkar på banan...jag ska två hästar med mig tillbaka från jesper...ska visst bara gå i hage...sen har han en nybliven fyra åring som jag är otroligt sugen på att köpa...men har lite fullt nu tyvärr....har lite intressenter på lyrik...få se om det kan lösa sig....glömde att nämna att när vet var o vaccinerade kollade vi även igenom munnarna o det var inte så mycket bara lite små fix..har just varit ut med face o britt har kört melvin...visade lite vägar...så hon kanske vet vart hon ska o framför allt vart hon är...ska nu skjutsa hem henne o äta lite i stan...har kört iväg de andra tvåbenta inneboende i helgen ...kerstin o ulf är i sundsvall o oskar här hos nån klass kompis i öjebyn..återkommer senare med melvins nästa start...mvh ronny


Av Ronny - 23 februari 2009 22:18

o naturligtvis funkar inte traktorn som den ska då....tur att uffe finns ...han löser det mesta...körde allan igår...helt otrolig igen...har kört mini o face idag...mini riktigt lugn o fin...face fick gå i pullerten...drar den fint o tror att det är en bra annorlunda träning för honom ....lite ledsen är han när han bara får skritta...men det går...få se om vet kommer i morgon...koll tänder o börja vaccinera...hinner han ska han få kastrera kisse kennet o...melvin startar på torsdag i boden...står på 40 m tillägg o många hästar före...få se hur det går...måste dit själv då britt startar gulla o...tror att jag ska fara o motionera vinthundarna med docka nu...mvh ronny

Av Ronny - 19 februari 2009 22:42

vilken otrolig o fin häst allan är ...tror att jag ska kidnappa honom....han känns otroligt fin i vagn o har verkligt lätt för sig...en rolig häst att få träna...har även kört mini...är väl inte riktigt lika som allan...men hon skötte sig rätt bra i alla fall...verkar kunna tränas hur hårt som helst...har nästan ingen puls när man just kommit in...puls har hon ju ...men inte som man kan tycka efter ett jobb...synd på huvudet bara...annars är det kallt...har fått hingstkatalogen från sleipner o måste tack britt igen....vilken otroligt fin annons hon gjort....det finns flera intressanta hingstar man skulle kunna tänka sig att använda....saras tofte...briskeby philip...wikvinn...mfl...men jag har ju två fina jag ochså...mvh ronny

Av Ronny - 16 februari 2009 20:02

idag kom hovslagaren o skodde allan så nu är det bara tuta o köra med honom...var ut en liten sväng o han kändes fin...lite pigg...som vanligt...körde face i pullerten o prova lägga lite tyck korta sträckor ...såg jättebra ut...tror det kan vara bra på herr fisförnäm o få dra lite tungt...annars är det kalllt...mvh ronny

Av Ronny - 15 februari 2009 23:31

melvin fick ett dåligt lopp ...fastna bakom hästar två ggr under loppet...såg fin ut iallafall...gick i mål med huvan kvar...kört mini...känns lite stabilare nu...mvh ronny

Av Ronny - 13 februari 2009 21:46

känner mig piggare igen...hade nog fått lite fel medicin o blev helt slut av den...naturligtvis syster som kom på detta...har kört face i pullerten för första gången o det funkade bra, kravlade sig inte fram som mini...som var ganska snäll o köra trots att hon stått ett tag...blev smått vansinning på henne...o jag tror hon var det på mig...välte vatten hinken, plockade ner grindhandtagen i hagen o hitta på allt som gud glömde av tristess...starten på söndag närmar sig...hoppas för hästar o aktiva att det blir lite varmare...själv får man ju vara hemma...skit skönt...det här med tävling o tävlings nerver blir bara värre o värre...tur jag har britt som älskar det...mvh ronny

Av Ronny - 10 februari 2009 16:25

fick hämta hem syster idag...är mkt piggare o starkare nu...melvin startar på v 65 i umeå i helgen...hårda hästar emot...men han får vara med så ser vi om/hur han kan utvecklas...riktigt spännande blir det i allafall  Jan-olov persson ska köra...blir kul att höra vad en så pass bra kallblodskusk/tränare säger om min fina häst....det bästa utav allt är att jag slipper fara dit....britt o melvin åker med ingela eriksson....så får jag vara hemma o dona på...mvh ronny

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards