Alla inlägg under januari 2009

Av Ronny - 29 januari 2009 23:53

melvin blev femma ikväll....gjorde det riktigt bra...ryckhuvan gick sönder o melvin är ju en latoxe så o.a fick jobba för sig...gulla galopperade men hämtade tillbaka o blev fyra...mkt bra....sen ett stort GRATTIS..till kompis jonsson...startade båda sina ....lucio femma men pine minx vann...så är travet...inte alltid den mer betrodde som vinner...o just att minna fick vinna är riktigt roligt...en riktig kämpar seger både av häst o tränare....mvh ronny

Av Ronny - 26 januari 2009 22:59

idag såldes kilbo till finland..vet att han får det bra där....det har tyvärr inte hänt så mkt här de sista dagarna...har varit dålig i nacke o rygg o nu har förkylningen brutit ut...säkert den som låg bakom värken...melvin startar igen på torsdag...hårdare motstånd..jag trodde ju inte på honom sist heller...så vi får väl se hur det går...hoppas han tar en peng i allafall...britt ska starta gulla ...står bra inne...har sett henne två gånger o då har det inte gått bra...kanske tredje gången gillt...hoppas det....kompis jonsson startar lucio...hoppas det går lika bra som sist....mvh ronny

Av Ronny - 22 januari 2009 09:08

idag for norrlands export med slaktbilen...mkt synd att han var så trasig men men...han får det nog bra nu ochså....annars rullar det på som vanligt mvh ronny

Av Ronny - 18 januari 2009 19:56

idag kom britt o monika hit...hade med sig filmen på melvins lopp...alltid lika roligt att se...vi satte peggy i pullerten..hon behövde start hjälp...tyckte den va tung men sen gick det bara av farten o hon skötte sig...britt körde gutten o jag o monika följde med...naturligtvis är han en genleman o skötte sig...även janne skötte sig bra i pullerten var bara lite stökig att få in i skaklarna väl där gick det bra...spirre hovslagare var hit o grävde ur o skruva ihop face spricka...mvh ronny

Av Ronny - 17 januari 2009 10:41

det tog ett tag innan man fatta vad som hände igår....var ju så orolig hur han skulle funka från start...har ju funkat på vitsand...men man vet ju aldrig....det är ju alltid helt enormt att få en seger men nästan det bästa var när o.a kom in efter loppet o sa att det var en helt annan häst i starten...vilken lycka för mig o vilket jobb ni vet vem har gjort...annars var f...bannt kallt i boden igår...längtar till vår o sommar....tackar o bugar för alla gratulationer men skäms nästan...det är ju britt som ska ha allt...i o för sig är jag ju hästägare så därför tar jag emot det...värmer hjärtat...mvh ronny

Av Ronny - 15 januari 2009 15:46

på måndag far nog chippen till finland...hoppas de får till honom...jag fixade det inte...i tisdags fick jag med mig uffe o köra gutten i pullerten...få se om det inte blir för kallt ,får de fara ut en sväng på lördag...allan sköter sig fint...ravn jahn växer bara ju mer man håller på ...vilken otrolig häst o vilken travare...blir nog alma o lycka som betäcks med honom...mini sköter sig rätt bra nu...få se om jag kommer mig på bana med henne till veckan...om jag ber nog till han där uppe eller den där nere...vet ej vem som styr mitt liv...kanske det blir för kallt för att starta i boden i morgon...man kan ju alltid hoppas...mvh ronny

Av Ronny - 14 januari 2009 08:58

oscars hästar o allan har mejjat ner sin hage totalt nån gång inatt...alla var kvar på gården...börjar ha fått i gång en hel del hästar nu...face hovspricka har blivit större men hovis ska komma snart....har fått ett bud på chippen funderar starkt på att sälja..far i såfall till finland..torneå...på travbanan där...kanske han funkar bättre i banjobb...med kilbo är det trögt...få se vad som händer med honom...mini har varit riktigt fin två gånger nu...o då är hon otrolig att köra...ja det är väl så det är nu...gruvar nåt j..skt ...vill inte fara på fredag...mvh ronny


Av Ronny - 10 januari 2009 10:05

var ett tag sen jag skrev....har blivit smittad av britt o oscar...förkyld...men den vill inte bryta ut, känner mig bara hängig o små febrig...det har hänt en hel del...oscar har sålt grötta..igen...tror det funkar denna gång...han har även bestämt sig för att sälja picado...tror det blir bra...grabben har så mkt i sig o kan inte få ut det på denna häst...så han letar nu nåt nytt som passar bättre...o då blir han farlig...ha ha....har satt i gång hingstarna...behöver lite muskler för sommarens bravader...gutten snäll som ett lamm...janne är ochså snäll..men det känns att det är lite mer häst i honom...mini har fått vara inne nån dag...har inte känts som vanligt o legat lite i hagen...nu är hon som hon brukar...total idiot...försöker förtvivlat sälja kilbo o chippen ...verkar trögt..få se om de får fara till himlen...har även sålt idenors peggy...till britt...det räcker med tre avelsmärrar för mig...face lunkar på ...har fått en hovspricka...är fortfarande mitt på hoven..väntar på spirre...har ingen erfarenhet av hovsprickor...konstigt va...över 25 år med häst o detta är den första....allans ägare mats s var o körde honom igår...o för första gången bråkade han lite ... ville inte riktigt ta styrning...verkar som nån...slarvat med tömkörningen...föl ungarna växer så det knakar...det är faktiskt riktigt trevliga individer...sociala o lätt hanterade...sen det värsta av allt....melvin ska starta nästa fredag i boden...tror jag rymmer till skåne eller nåt...tur att det är britt som fixar det...ha det mvh ronny

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards