Direktlänk till inlägg 10 januari 2009

ett tag sen....

Av Ronny - 10 januari 2009 10:05

var ett tag sen jag skrev....har blivit smittad av britt o oscar...förkyld...men den vill inte bryta ut, känner mig bara hängig o små febrig...det har hänt en hel del...oscar har sålt grötta..igen...tror det funkar denna gång...han har även bestämt sig för att sälja picado...tror det blir bra...grabben har så mkt i sig o kan inte få ut det på denna häst...så han letar nu nåt nytt som passar bättre...o då blir han farlig...ha ha....har satt i gång hingstarna...behöver lite muskler för sommarens bravader...gutten snäll som ett lamm...janne är ochså snäll..men det känns att det är lite mer häst i honom...mini har fått vara inne nån dag...har inte känts som vanligt o legat lite i hagen...nu är hon som hon brukar...total idiot...försöker förtvivlat sälja kilbo o chippen ...verkar trögt..få se om de får fara till himlen...har även sålt idenors peggy...till britt...det räcker med tre avelsmärrar för mig...face lunkar på ...har fått en hovspricka...är fortfarande mitt på hoven..väntar på spirre...har ingen erfarenhet av hovsprickor...konstigt va...över 25 år med häst o detta är den första....allans ägare mats s var o körde honom igår...o för första gången bråkade han lite ... ville inte riktigt ta styrning...verkar som nån...slarvat med tömkörningen...föl ungarna växer så det knakar...det är faktiskt riktigt trevliga individer...sociala o lätt hanterade...sen det värsta av allt....melvin ska starta nästa fredag i boden...tror jag rymmer till skåne eller nåt...tur att det är britt som fixar det...ha det mvh ronny

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ronny - 11 september 2011 22:01

lycklig uppfödare kan man lugnt säga.."mina" tjejer fick bra kritik o fina poäng på sleipners unghästutställning..båda fick 78 poäng, klass 1 o skådepenning..snyggt jobbat marianne..mvh ronny ...

Av Ronny - 10 september 2011 13:02

leo kändes jättefin i värmningen men i loppet hängde han på en töm..lite sliten ...ska få en liten vila o kollas upp av vet...på vägen hem från ume blev jag fotograferad på en 70 sträcka..vet inte riktigt hur fort jag körde men det får man väl se när...

Av Ronny - 3 september 2011 14:24

i veckan har yxbacka lyrik 3 år..klarat kvalet ..såg mkt fin ut..ska starta på måndag. idag har yxbacka leia klarat premieloppet på vitsand..tack till marianne o ralf för mycket fint jobb med de mina..mvh ronny ...

Av Ronny - 30 augusti 2011 18:48

leo var otrolig i sk i måndags...blev trea på det nya rekordet 14,3 auto 1640..blir nog att starta i umeå den 9e..har pratat med lykkeguttens ägare..få se om han antingen tar hem honom eller så får han bli pensionär här hos mig..väntar med spänning.....

Av Ronny - 28 augusti 2011 20:02


LB:1an gick på 59.3%. Bensinen tog slut så det blev en bra inledning men sen föll det lite. Men hästen skötte sig underbart bra och det är bara att träna upp styrkan och konditionen så kommer vårsäsongen snart =)   TUSEN tack för att jag får låna...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards