Alla inlägg under januari 2010

Av Ronny - 31 januari 2010 08:24

sen snöovädret i onsdags..vilket inte var nåt klass 2 varnings väder i mitt tycke..visst blåste det o snöa men det gör ju det ibland på vintern, kan inte förstå varför allt ska vara katastrof o chock nu förtiden..sen blev det kallt låg runt minus 25 o blåste lite, inte roligt..en del av hästarna fick då vara inne..framför allt ridhästarna o leo..när han är klippt tycker jag att när det är kallt får de vara inne man mixtrar ju med naturen..o täcken det har jag men det är ändå inte detsamma som skyddande päls..igår blev det lite varmare red då pilot på morgon o på eftermiddagen kom karin o då red vi eder..tror hon blev ganska förtjust..men det är ju en fin häst...idag ska jag köra leo o se pridamerique..o sen ska jag skjutsa oscar med båda hästarna till grans..har jour vecka o fick ta med sig dem..mvh ronny

Av Ronny - 27 januari 2010 08:31

melvin ska ut i boden på måndag..tycker det ser tungt ut ...lika start med de som stod 20 m efter sist han starta..men hästen är ju i fin form så det är ju bara att starta..en peng kan man väl hoppas på...sitter nu o väntar på snö ovädret som ska komma..än så länge blåser det mest ingen snö..idag ska susanne in på las..så då får vi se vad det är..ulf har fått tid på måndag på röntgen..så då får vi se vad som hänt med han...mvh ronny

Av Ronny - 24 januari 2010 23:53

i torsdags kom pilots fru, princenssan, var lite mindre än jag trodde men en fin häst verkar hon vara ialla fall..ska bli spännande o se vad de två kan göra tillsammans...i helgen har jag ridit eder o klippt o kört leo...leo börjar vara ganska pigg..var uti o busa till det i vagn...har nästan blivit värre sen han blev valack..mopsar sig mot de andra hästarna o är allmänt störig...annars går jag bara o väntar på att få höra om jag kommit in på semin kursen o är otroligt nervös..undrar om jag fixar det...sen är det ganska tungt här hemma..uffe har fått tillbaka sin sjukdom o susanne har de hittat nåt på levern som inte ska vara där..så det är en orolig väntan till man vet vad o hur mkt..mvh ronny


Av Ronny - 21 januari 2010 20:45

melvin blev tvåa i kväll i boden...gick mkt bra ,var visst flera meter ner till den som blev trea..husse stanna hemma med sina nerver...det verkar kusarna gilla..snart kommer pilots fru hit....mvh ronny

Av Ronny - 18 januari 2010 10:10

face kändes visst fin i fredags jobbet..ska visst börja titta efter lopp..huvva..melvin startar igen på torsdag i boden..tränaren o kusen var riktigt nöjda o positiva..jag hoppas han sköter sig o tar en peng..har haft en lugn helg..ska ut o köra leo o gutten i dag,,mvh ronny

Av Ronny - 15 januari 2010 00:57

melvin blev trea i boden i kväll..själv var jag hemma o slapp frysa o vara så nervös..skönt..all heder o ära åt tränarn..jesper nilsson..vad skulle jag göra utan honom..måste prata med jesper i morgon..face ska visst gå banjobb, kändes visst lite seg sist..är det likadant kanske han får komma hem o pinas i pullerten ett tag...är ju lite fjantig med den hästen..mvh ronny

Av Ronny - 11 januari 2010 15:56

ja så ska melvin ut till start...tränaren verkar mkt nöjd o positiv..jag vill ju se att han verkligen tar i innan jag törs tro igen...här hemma har det varit mkt ridning ett tag..pilot  o eder rider jag...börjar faktiskt lossna riktigt bra..har även ridit oscars mo..första gången var det mkt hopp o skutt men andra tyckte jag han sansa sig o började arbeta på riktigt bra..har köpt en ny häst ...en fru till pilot..hon är 18 aldrig riden o sv halvblod..fux med mkt vitt på huvudet..mvh ronny

Av Ronny - 7 januari 2010 18:23

nu har tempen legat stadigt på -30 ett dygn..hästarna mina får vara inne..de klarar ju kylan...men inte husse o släpps de ut blir det så kallt i stallet i det kostar skjortan att hålla värmen...tror inte de dör av att vara inne o ta det lugnt nån gång..papprena om semin kursen är iväg skickade..nervöst...planerar för en resa till england i oktober..ska försöka ta mig på monker word..ett ap räddnings centrum i dorset...blir nog en sväng till isle of men oxå..skitkul...pumba börjar bli lite bättre..har sina perioder framförallt kring midnatt då allt som är löst o även fasta saker lever lite farligt...söt som socker..mvh ronny

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards