Alla inlägg under november 2009

Av Ronny - 29 november 2009 00:32

jag o ulf har varit o hämtat torrhö idag..ska hämta mer under veckan...leo är svullen o lite geggig...blir nog så när man bara kan skritta så nu har jag travat honom i longerlinan...få se om det blir bättre...ska ha upp vet så fort som möjligt ..ska kolla tänderna på kabeljo...o ta blod prov på lykketta för att se om hon är dräktig..sen ska unghästarna vaccineras..få se om det blir en tatuering i veckan oxå..tommy har en tid som han inte kan fara på o jag vill ha ett porträtt av min mor ..som ung när hon gifte sig....mvh ronny


Av Ronny - 27 november 2009 01:03

tyckte melvin gjorde det jättebra..längesen han starta...lång distans...ganska dålig bana men han la inte av i loppet som han har visat tidigare...var trött i mål men ursäktad..tusen tack jesper...mvh ronny


Av Ronny - 26 november 2009 10:40

är ganska nervös för melvins start...visade ju lite mindre roliga tendenser innan han fick vila i somras..så får se hur det går...följer nog med hem en häst från boden som ska ta det lugnt o vila...lilla pumba växer så det knakar ,alla tror att det ska bli en riktig jätte..vi får väl se...är en otroligt fin o rolig hund..mvh ronny

Av Ronny - 24 november 2009 12:02

hoppas snön kommer snart...har pratat med tränarn i boden...melvin känns visst riktigt fin...spännande...tar med mig face när jag åker till boden på torsdag...de har nog lite bättre att köra på än vad jag har...leo ser det riktigt bra ut för...lite svullen i själva skapet men såren ser fina ut...skönt...mvh ronny

Av Ronny - 22 november 2009 21:57

ja då hade jag turen att kerstin o ulf for på firmafest...oscar i ume..skulle ha det mysigt o skönt...ack vad jag bedrog mig...ont i nacken, huvudvärk o så lägger vi till lite illamående med sedvanligt ...huvvet i toalett stolen...så mysigt kan det vara o vara själv..känner att mina hästar har gått i andra-tredje hand ett tag..hoppas jag blir bättre o orkar lite mer snart...ja så vart det en sjukjournal till...men just nu är det ena efter det andra...mvh ronny

Av Ronny - 21 november 2009 14:11

vi tog bort tängerna i förrgår o leo har inte blodat nå mer..är lite svullen längst fram i skapet men såren o runt omkring där ser fint ut...ja då ska melvin starta..har inte hunnit prata med jesper men det enda jag hoppas på är ju att han springer o tar i hela loppet...hästägarkannan i boden ..stängt vid 1,5 milj..melvin står start ..2640 m...fy fn vad spännande..mvh ronny

Av Ronny - 18 november 2009 07:16

leo fick en ganska ordentlig blödning så mitt i natten fick jag ha ut vet..han fick stopp på den, men jag har sprungit o kollat hela natten...det var inte kul o komma ut o se allt blod i boxen, men som tur var gick det ju bra..mvh ronny

Av Ronny - 17 november 2009 22:57

nu är leo kastrerad..snyft...men jag tror det blir bra för honom,men jag sörjer lite..nu blir han bara en tråkig  det...:)..vädret är fortfarande åt h-vete..regn, regn o åter regn i mitten av november..frysmärkarna kommer nog imorgon så då blir det gjort...uffe får lägga ännu ett år till den stora samlingen då han fyller år  i morgon(onsdag alltså)...så då blir det tårta..mvh ronny

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16 17 18
19
20
21 22
23
24
25
26 27
28
29
30
<<< November 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards