Alla inlägg under september 2009

Av Ronny - 17 september 2009 00:35

har varit ut en sväng själv med lilla lilja...gick mkt bra ...skrittat ..travat o stannar på kommando...fin liten häst..håller på vara färdig i stallet...har gjutit igen lite småhål o ojämnheter...fått byggt en semin spilta...gjort uppfart på baksidan o snart hänger det en skjutdörr där ...stommen är uppe nu ska den bara kläs...naturligtvis måste jag tacka matte t...min vän i bygg branchen..gör alltid ett bara jobb...mvh ronny

Av Ronny - 15 september 2009 19:41

lyrik o tengil visades upp i söndags i boden...tyckte de skötte sig jätte fint...bra där marianne...de fick riktigt fin kritik o fina poäng...klass 1 med skådepenning...till de båda...är en mkt stolt uppfödare...aragon är nog såld...bara lite småfix kvar...han far till danmark...o då säger nog en vän av ordningen..där finns det ju inga lopp...men de ska köpa in nordsvenskar ...fem stycken tror jag att det var...som ett projekt att nordsvenskar kan tränas i danmark oxå...jag tycker det känns roligt att få vara med i en sån satsning o framföralllt att min häst duger till nåt sånt...så just nu tycker jag att uppfödar sidan går riktigt bra.....mvh ronny

Av Ronny - 12 september 2009 23:27

håller på o göra om lite vinterhagar..plockar bort en bit o lägger till en plätt...kan tala om att det är skruvat isolatorer i miljoner i träden...tar sin tid...få se om aragon är såld..verkar som att om det bara löser sig med transport åker han iväg...mer info när allt är klart..om det blir så...har kört årvak i pullert gick mkt bra..har även haft lilja i vagn o gått en tur runt gården ..skötte sig oxå bra...har ridit pilot på ridplan o även tömkört honom...ridningen gick bra...när jag tömkörde satte jag på chambon...o då kom back läget ganska snabbt...när han blir frustrerad eller rent sagt förbannad lägger han in backen ...o han kan backa...men han ger sig sen o går bra...imorgon ska vi till boden o heja på mina uppfödningar som ska visas upp...tengil o lyrik...mvh ronny

Av Ronny - 8 september 2009 20:26

det gick inte så bra för årvak...behöver nog mer träning...o ska skos om...fick med mig digital nightmare ...ett svart 5 årigt sto som ska säljas...gick en 16 tid igår i umeå...annars flyter man omkring i ett lycko rus ...har nog lite svårt att fatta att det gick vägen...tack för alla gratulationer..mvh ronny

Av Ronny - 7 september 2009 20:41

JIIPPIIE...face vann i umeå...fick ta över ledningen i första kurvan...släppte till favoriten o låg rygg ledaren o fick lucka in på upploppet o rann ifrån...fy fn vad skönt...nu fick han visa att han kan....mvh ronny

Av Ronny - 5 september 2009 21:37

har harvat om ridvolten...gräset vill ju till att krypa in mer o mer...oscar skjutsa jag till bergnäset där det var dressyr tävling..gick bra ...bättre reslultat än på norrskenets tävling...har tömkört aragon o haft honom i vagn i gången...lekte även med vagn på lilja...¨båda skötte sig mkt bra...mvh ronny

Av Ronny - 4 september 2009 21:31

får lov att gratulera kompis jonsson o lucio till vinsten i boden igår..välförtjänt...måste oxå gratulera foder mats...åsebro...vars häst yckelsbograbben vann igår ...allan har åkt till boden idag...ska visst bo på bränslan nu...ska bli spännande o höra hur mycket skit man får...allan var/är ju inte riktigt som dom ska vara...långhårig o mager...var lurvig när han kom hit o magra av sen när han hade två ordentliga kolik anfall...men jag vet ju var det kommer i från...mvh ronny

Av Ronny - 2 september 2009 13:21

på måndag blir det olidligt spännande igen...face startar...1640 spring spår o med ulf ohlsson i vagnen...huva huva...har kört årvak kändes faktiskt mkt bättre..ska till boden så jesper får prova honom..annars rullar det på...brännträsk carinas ett åring..lilja...är här för miljö träning o ska  testas i vagn...har gjort om lite hagar o donat på ...mvh ronny

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4 5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23 24 25
26
27
28 29
30
<<< September 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards