Alla inlägg den 31 december 2008

Av Ronny - 31 december 2008 06:20

har ju försökt tidigare att summera året...ska försöka igen...det har varit ett spännande år-08 hade man önskat nåt så vore det väl lite mer starter på hästarna men ibland blir det som det blir...fölningarna gick mkt bra ...två fina hingstföl..som bara blir bättre o bättre...det var ju första året som hingst uppstallare...o det gick väl hyfsat en hel del barnsjukdomar framförallt hos mig ...lykke gutten kan man inte klaga på...vilket otroligt temperament denna hingst har....all heder åt honom...sen måste jag ju tacka alla de som kom med sina märrar till yxbacka trots att det var oprovat...TUSEN TACK....lärde mig en hel del som ska förbättras -09...hösten gick ju i byggandes tecken...6 st uteboxar i maskinhallen o stallet fick en öppnare yta...mycket mycket bra...luftigt o trevligt...här måste jag tacka byggare mats..som ställer upp i ur o skur o kan allt...evamari o marielle som hjälpte till o bögg utan krusiduller...oskar som slitit här hela sommaren med hag bygge ...lämna o hämta märrar på bete mm..mm tack...tack..vill även tacka jesper nilsson i boden för det fina samarbetet vi haft även i år ...litet mindre resultat...men ändå ett otroligt jobb utfört...så tack även till han o hans personal...sist men ...jo tror hon är minst måste jag tacka britt för det fina jobber med melvin...vi hoppas/tror o ber till honom där uppe att vi ska få kul tillsammans med melvin under året...sen har det ju kommit en till avelshingt...en snygg..mer bestämd herre som jag tror mkt på...är verkligen en järn häst, med alla dessa starter o placeringar från ungdom till gammel gubbe.....uppför sig inte som en sån..en kille som vet vad han vill o vill att alla ska veta det...men är ingen dum häst ändå..söker man lite humör o hållbarhet måste bara denna hingst passa ypperligt...har säkert glömt en hel massa men tackar alla som på något sätt hjälpt eller ställt upp för mig under året....GOTT NYTT ÅR...många kramar RONNY


Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards