Alla inlägg den 1 januari 2008

Av Ronny - 1 januari 2008 11:09

ja då var det nytt år o det gamla läggs till handlingarna för mig har det varit ett mycket roligt o spännande år o framför allt har vi fått vara ganska så friska o det är ju faktiskt det viktigaste.....året började ju inte så roligt, i mitten av december 2006 drunknade min häst alm major i persö fjärden är ju nåt man aldrig trodde man skulle få uppleva.....i hans ställe köpte jag in face the excalibur från jesper han stod då med en gaffelbandskada, men tränades upp under vinter o vår så han kunde starta på sommaren o tog då första varmblodssegern på 14 år till stallet.bodbäcksina började starta o i första starten vann hon o sedan sprang hon nya rekord o gjorde det skitbra, men en envis förkylning satte stopp för hennes tävlande men är starkt på gång nu.....melvin r.b köptes in för dyra pengar(för mig) men gjorde det jättbra säsongen gav många nya rekord o 3st segrar....tävlingsbiten har jag jesper o hans personal att tacka för hade jag bestämt hade det inte blivit så många starter, ska ha perfekta proppar o ligga så nära i pengar innan jag startar o sen är det alltid nåt fel så man kanske måste stryka, som hovslagarn sa när jag lämnat face på banan: bra nu slipper du ringa o hitta på fel innan du startar.....vill även tacka berndt staaf på bonässunds stuteri för att han fått mina ston dräktiga,trevligt bemötande o framför allt så är det han som fixade så jag fick upp lykke gutten till mig.....tackar även vänner o bekanta som ställt upp på alla olika sätt, o så hoppas vi på ett friskt,trevlit o lika roligt 2008 mvh ronny

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards