Alla inlägg under maj 2008

Av Ronny - 13 maj 2008 19:58

så lurade lycka oss totalt....har inte börjat hålla så hård koll på henne utan haft alma under mer uppsikt...så när alla hade lämnat gården satte hon igång o föla som tur var kom jag hem innan det var klart...hon fölade ute i hagen o allt gick bara bra...det blev en liten hingst med en stjärn o 4 vita hovar lite högre båda bak...det gick bra med chippen var jätte vass i munnen o vi opererade bort en mjölktand. prince är nog såld mvh ronny

Av Ronny - 13 maj 2008 02:18

har varit till boden idag med ina....jesper körde på banan o inte speciellt fort o ina bara bromsade...blir även lös i magen när vi kommer in dit...verkar inte vilja va me nå mer...så går det som jag vill kommer hon att betäckas med lykke gutten...face fick följa med som sällskap o så passa jag på att ta ett blodprov....har börjat bli lite bättre men behöver lite mer tid innan han sätts igång för fullt..chippen ska jag fara till vet ragnarsson som kommer till vitå imorgon/idag...hoppas vi får till munnen på honom...lilla stormy har vi hittat ett gammalt ball tramp på ena bak hoven som luktade lik...hovslagarn fick skära bort en del så att det blev fritt....har varit lite öm där...förståeligt...får ta det lugnt nån dag....märrarna håller på att spricka o rör sig inte mkt i onödan...inte många dar kvar nu...oskars kuse blev riktigt bra sen han fick på sig en sko med sula är lite stel o svullen än i karleden...men mkt bättre....mvh ronny

Av Ronny - 10 maj 2008 10:13

melvin startade igår i sk o galopperade inte...john östman körde mkt lungt från start o lät melle trava in sig...sen hade vi provat med järn skor fram för att göra han stabilare från start men det funkade inte i loppet sprang o slog på sig o kunde inte släppas iväg...så inga pengar ...men jag är jättnöjd ändå....melvin kommer att stanna hemma på gården nu ett tag...mvh ronny

Av Ronny - 7 maj 2008 09:30

visst är jag ganska duktig som kan få in samma inlägg 2 ggr.....tänkte om ni missa nåt är det bara fortsätta istället för börja om......var med ina o stormy till boden o de fick gå snabbjobb ...ina kändes väl rätt ok o lilla stormy behöver mer träning...på fredag startar melvin i skellefteå...hoppas han sköter sig bättre då....jag ska köra ner honom så när jag far till boden tar jag med mig kiwi som ska ner på alebäck till veckan o betäckas...mvh ronny

Av Ronny - 5 maj 2008 14:49

fick klar tecken att ta bort global liability...så idag fick hon somna in...skönt för henne....global kiwi åker ner till uppfödaren tilll veckan o ska bli avelssto...kommer att sakna denna underbara häst men men....hasen håller ju inte....ska nog till boden med ina o stormy...få se hur det går ...ina känns jättefin hemma o stormy vill jag bara checka var hon står startade ju i februari sist.....chippen kändes lite lugnare med ett annat bett o så satte jag tysto proppar i stället för huva o gummi tutor...har funderat på att göra en specialare med alma...ska linje avla på montora...så alma betäcks nog med nordgubben i ö-vik i sommar så då får de andra gå till lykke gutten...mvh ronny

Av Ronny - 5 maj 2008 14:49

fick klar tecken att ta bort global liability...så idag fick hon somna in...skönt för henne....global kiwi åker ner till uppfödaren tilll veckan o ska bli avelssto...kommer att sakna denna underbara häst men men....hasen håller ju inte....ska nog till boden med ina o stormy...få se hur det går ...ina känns jättefin hemma o stormy vill jag bara checka var hon står startade ju i februari sist.....chippen kändes lite lugnare med ett annat bett o så satte jag tysto proppar i stället för huva o gummi tutor...har funderat på att göra en specialare med alma...ska linje avla på montora...så alma betäcks nog med nordgubben i ö-vik i sommar så då får de andra gå till lykke gutten...mvh ronny

Av Ronny - 4 maj 2008 01:16

bosse kollade kiwi -tyvärr verkar inte hasen som hon tidigare blivit bränd i hålla för träning....har ej pratat med tränaren än men ingen god prognos....lilla stormy visade att hon kunde gå på 2 ben trots bosse sa att alla 4 var ok...har även kört henne lite...hon är så prillig ,annars brukar jag vänta nån dag....snäll o fin köra men vill till att sätta upp huvvet o springa på...ska nog kunna jobbas bort....har även kört chippen o det är en kille med mkt go...blir lite arg när man tar i honom o vill bara rusa iväg då så han för jag prova lite nya bett på...annars en riktigt fin travare...oscar har städat ut ett av mina skrot rum o där fanns det mkt av varje ...oscar är en duktig oscar....alma o lycka håller snart på spricka men så är det ju bara nån vecka kvar....picado oscars häst ser bara bättre o bättre ut så det är ju skönt...mvh ronny

Av Ronny - 2 maj 2008 01:31

intet ont anande for jag till lule o så sound of music med susanne o när jag kom hem hade det kommit en häst till....jag nämnde tidigare att robert l yeager o beck hade en fyra åring som jag skulle försöka få till...den kom upp redan ikväll.....stormy water ...en liten fin häst...ser fräsch ut i benen men jag ska till ´bosse hästdoktor med kiwi på morron så då tar jag med mig stormy o kollar om hon är ok....oscars häst är det inte så illa med...är lite halt o stel men vi ska försöka få på en sko så fort hovis har tid...är lite värre med tänderna ...måste nog opereras....men vi får se....mvh ronny

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards